Monday, December 11, 2006

Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig

Jag förstår verkligen inte vad det är som händer. Det har regnat i två-tre veckor nu. I sträck. På riktigt. Om det hade varit lite kyligare hade eskimoskorna (?) fått åka fram för att klara av all snö. Så mycket har det regnat. Och till råga på allt: I dag trodde jag att "Gudrun - återkomsten" var på ingång. Det stavas Jönköping, och jag hatar skiten (till och med så mycket att jag inte kursiverar namnet). Förmodligen har det med hemlängtan att göra. Men jag försöker intala mig att så inte är fallet.

Men egentligen, om jag tänker efter noga, handlar det nog om prestationsångest. Dagligen - på ett eller annat sätt - påminns jag om hur svårt det är att få jobb inom branschen jag siktar på. Och det tär på kropp och själ. Det äter successivt upp mig inifrån.

Rädsla.

Det skulle vara så mycket enklare om man nöjde sig någon gång.

"Du är värdelös, du kommer aldrig att klara det så stick tillbaka till ditt gamla skitjobb din idiot", ekar inom mig som ett destruktivt mantra.


Vilket deprimerande inlägg det blev. Förlåt.

Kvällens låt: Sigur Rós - Nýja Lagið

Labels:

3 Comments:

Blogger annika said...

Men hallå där! Så får man inte tänka. Du äe helt unik, glöm inte det. Nåt företag vill ha precis Dig, det kankes inte kommer vara första företaget du söker dig till, inte andra heller, kankse inte ens den 50 ansökan förde med sig en chans. Men Det finns INGEN som är som du med de egenskaperna du har och sättet du utrycker dig på.

Jag säger som min mamma brukar säga; Det ordnar sig.

Tro det eller ej, men det gör det faktiskt.

12 December, 2006 18:45  
Anonymous Anonymous said...

Tro, ork och lust är lätt att tappa
Lätt när stora drömmar trängs med saknaden
Och vinden blåser hårt emot din kappa
Men i sinom tid så vänder allt tillbaks igen
Håll ut! Håll ut!
Förr eller senare spricker en bubbla
Håll ut några dagar till
Guld är inte det enda här som glimmar
När jakten går på allt som liknar räddningen
Och lyckan varar bara några timmar
Det är inte den vi söker, inte den min vän
Håll ut, Håll ut...
Världen ligger helt i dina händer och allting ser så gulligt ut från ovan
Himlen ser så praktfull ut från marken
Håll näsan över ytan tills det vänder
Håll ut, Håll ut...

/lina winnerbäck

12 December, 2006 20:11  
Blogger Mia said...

Hejsan, hittade hit via Annikas blogg. Jag har själv läst till grafisk formgivare. Gick ut -04 och var arbetslös ett tag, hade andra jobb. Men nu! Nu har jag fått ett jobb på ett tidningsförlag och jag är glad. Jag hade nog i stort sett gett upp hoppet på mig. Men skam den som ger sig. =) Lycka till! =)

16 December, 2006 09:39  

Post a Comment

<< Home