Saturday, December 09, 2006

Gudrunx2

Så var man tillbaka efter ett par intensiva dagar i ett blåsigt och regnigt Göteborg.

På den lilla gerillabyrån Miami lärde jag mig bland annat att relevans är a och o för en kampanj, att uttalade arbetsmodeller ibland bara är en pretentiös fasad och att Gudrun Schymans argsinta uttalanden ger bra PR för H&M.

Hos reklamjätten Forsman & Bodensfors fick jag bekräftat att de dyra och "fina" reklamskolorna i Stockholm klingar vackrast (de enda som klingar?) ute i reklamsverige. Och det förstår jag; duktiga föreläsare och fina rykten genererar så klart en viss fördel men jag tycker ändå att man får passa sig lite. Mångfald är en viktig faktor och fortsätter den här centraliseringen försummas den.

Hur som helst.

Vi övernattade på ett idylliskt vandrarhem vid namn Dalagärde. Det var fint på alla sätt och vis, vilket de kvickt klargjorde med en upptejpad lapp på väggen mitt emot receptionen.

Klicka här för att se lappen som de så klokt skrivit ut och tejpat upp.

Redan där sattes standarden på något sätt. Och med grabben som var låten "Vi sitter i Ventrilo och spelar lite dota" personifierad var de fem stjärnorna från den utskrivna lappen helt och hållet berättigade. Den ryska miljön runtomkring var inte heller helt dum. För att inte tala om Euro Shopper-juicen på frukosten. Mumma. Fast jag var mer fascinerad över att alla orkade upp till den. Nefertiti och vimsiga taxichaufförer ger lite tid åt sömn, nämligen.

Nu - däremot - väntar just sömn, sömn och sömn.

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Detta låter som ett trevligt göteborgsbesök. Träffade vi Fredrik Olsson på Miami?

Tycker att det är trist att F&B enbart (?) tar in folk från Stockholms-skolorna. Folk från många andra skolor håller också hög klass.

10 December, 2006 14:13  
Blogger Petter said...

jajamen! han hade en del intressanta åsikter.

verkligen trist, ja.

10 December, 2006 15:45  

Post a Comment

<< Home