Wednesday, September 28, 2005

firefox, alfs andra samt konserthösten.

fick prova på med lite rss idag i skolan. vi körde via firefox, så man är lite småsugen på att konvertera från iexplorer till firefox. någon som rekommenderar detta? skulle ändå behöva rensa lite bland bokmärkerna jag har (usch va trist det där lät).

idag släppte sveriges bästa skåning (?) sin andra platta! jag prata såklart om alf och hans nya platta alfs andra. ni som missade hans första, augustibrev, har en av de bästa svenska popplattorna att se fram emot. ja, så bra att man knappt vågar hoppas på en lika bra skiva igen. om ni inte prenumerar på musiktidningen sonic (något som jag rekommenderar), som i nyaste numret ägnar ett par sidor åt alf, kan ni i dagens dn läsa en intervju med killen.

"jag ska aldrig bli som ni"

hösten är i övrigt grymt intressant, rent musikmässigt, om man nu bara ser till kommande spelningar man bokat in. närmast damien jurado (lyssna på ohio... fantastisk) på bongo bar, sen en sväng till köpenhamn för att kolla in oasis anno 2005, därefter, årets höjdpunkt förmodligen, sigur rós i göteborg. som jag längtar, som jag längtar. och än är det roliga inte slut. någon vecka efter sigur rós gästar tomas andersson wij jönne och självklart ska man se han då (extra roligt eftersom vi blir ett gäng, varav en vän från västerås kommer ner hit). sen har jag även planerat att hinna se jettie och fler eventuella trevliga akter här i jönköping.

dax för lite käk nu känner jag, och så var det det där med pluggandet ja...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home