Thursday, August 24, 2006

Igen!

Det här blogginlägget borde ha publicerats för flera månader sen. Men saker och ting är ju som bekant inte alltid som de bör vara. På gott och ont. Faktiskt.

Jag är efter ett varmt, slött och alldeles för lagom sommaruppehåll tillbaka i Sveriges Jerusalem. Det känns bra; 30-poängstermin, sena nätter, tidiga klocklarm, euroshopper-mat, höstdepressioner, ohälsosamma räkningar och irriterande människor. Man får inte vara så pessimistisk, som min gymnasielärare brukade säga.

Det är insparksveckan just nu. Jag är fadder. En bra sådan, vill jag tro. Det är lite lustigt. När jag för ett år sen började på högskolan hade jag lovat – verkligen lovat – mig själv att inte köpa en sån där fruktansvärt ful overall som vissa dekorerar till den grad att det ser ut som att det inte har något annat för sig än att leka med märke och textillim. Men, som tidigare nämnt, är inte allting som sig bör, för så här gick det: Redan första dagen köpte jag overall (utan att dekorera den nämnvärt förvisso), sjöng studentsånger och drack billig öl på kåren - som en sann högskolestudent. Kanske för att jag flyttade till en ny stad och därför… brydde mig mindre, kanske för att jag innerst inne vill vara den där nissen som skiter i allt vad skola heter och enbart är ute efter att samla på sig flest gräs- och spyfläckar på sin fina, fina overall. Hur som helst, nu är jag fadder och har återigen dragit på mig min overall för ännu en veckas ursäkt till onödigt hög konsumtion av billig öl och ofantligt dåliga matvanor. Man är bra märklig.

I går var det återigen försäljning av H&M:s limiterade Stella McCartney-kollektion på Kåren. Det såg i alla fall ut så rent kömässigt. Typ tio minuter efter att stället öppnade (klockan nio) var kön nämligen skrattretande lång. Men kvällen var riktig rolig och likaså förfesten hemma hos Lina, Emelie och Sara med massvis av overallklädda människor.

Nu hinner jag inte skriva mer. Måste läsa, måste äta, måste piggna till. Men jag ska, återigen, försöka behandla min blogg mer vänligt och omsorgsfullt. Som min tamagotchi, ungefär.

Senaste eBay-fynd: Gul/svart Adidasjacka från tidigt åttiotal
Dagens mp3: Nick Drake – Man in a Shed


petterengel's Profile Page

1 Comments:

Blogger Marie said...

yeah, det blev bloggning till sist=). Måste erkänna att jag tyckte overall-hypen var överskattad...men är rätt avis på de där blå myshögarna nu. bäst att skaffa en snart, jag är ju bara ett år försent!
höstrusk och massa kurslitteratur kan vara gött det med. ibland. hm.

24 August, 2006 16:18  

Post a Comment

<< Home