Thursday, November 23, 2006

I dag: Martin och Pink Floyd

I kväll har jag grattat Martin som fyller 22 år om ett par timmar. Han blev nog glad över fotoboken. Sen har Hey You med Pink Floyd gått på repeat här hemma; ohälsosamt bra låt. Ungefär som indierullen The Squid and the Whale, där just den låten har en relativt central roll. Låten har ni nog hört någon gång, och om inte – se till att ändra på det. Filmen däremot är det nog många som missat. Tyvärr. Den handlar om hur två pojkar hanterar sina föräldrars separation. Dialogerna är fantastiska. Skådespelarna borde alla fått en Oscar för sina respektive insatser. Rekommenderar varmt filmen - nog en av de bästa jag har sett senaste året, faktiskt.

Men då har jag också bara sett Sagan om det första tornet. Typ. Jag skäms lite. (Över både tornet och min lathet.)

Kvällens låt: Ja, ni gissade rätt.

2 Comments:

Blogger Marie said...

som äkta ringen-frälst måste jag säga en sak. du borde skämmas. lite :P

23 November, 2006 22:59  
Blogger Petter said...

haha, lite då...

23 November, 2006 23:27  

Post a Comment

<< Home