Wednesday, November 29, 2006

Jag irriterar mig på: Fulla tonårspojkar

Tada! I kväll är det premiär för en ny bloggserie som fått namnet "Jag irriterar mig på". Här på Efter regn kommer solsken kommer du att varje vecka få inblick i händelser jag varit med om - och som irriterat mig. Varsågod, veckans "Jag irriterar mig på":

Fulla, brunstiga tonårspojkar - visst är de bara så irriterande? När jag var på väg hem från en vän förra helgen stötte jag naturligtvis på en flock. De stannade upp, pekade på mig och försökte kommunicera med mig. Tyvärr var det till en början lite svårt att urskilja vad de exakt ville ha sagt. Mina tankar fördes inte helt ologiskt till neandertalarna.
"Öööööhhhhhöhhhöhhhöhhööööö, tjallallalalllalallalalalala, bira bira bira, bärs bärs bärs!", lyckades jag till slut urskilja.
"Hej, på er med.", svarade jag.
"Skaaa duu med och dricka BÄRS hos antee? VA?!", frågade de försynt.
"Låter lockande men jag måste hem... min tjej väntar", den snövita lögnen kändes okej i sammanhanget.
"Ahhh, hem och KNULLA vaa?! Vi vill hänga PÅÅÅ!", de ville tydligen bli vän med mig. Vad svarar på man en sån fråga, i ett sånt läge med såna fantastiska människor? Jag valde att artigt men bestämt tacka nej, och gick sen raskt vidare.

I hemlighet, och tyst för mig själv, förbannade jag dem med ett välartikulerat "fuck you, idiots". Det kändes också helt okej i sammanhanget.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home