Tuesday, November 28, 2006

Skärgåds-Wilma gör comeback

"Hmm, hur ska jag göra?", tänkte Ebba, "pappa sa ju i och för sig att det där öppna-en-av-väskorna-på-DealorNoDeal-jobbet var en välbehövlig injektion för karriären". Tv4 hade ett par minuter tidigare slagit numret till Ebbis i hopp om en kvick övertalning. Men hon var segare än väntat. Doktor Sten hade kanske behövts.
"Kom igen nu tjejen, vad har du att förlora?", pressade Bengt Magnusson, som fått förtroendet av sektens ledning att ro hem ett jakande svar, henne.
"Men alltså... min pappa...", mer hann hon inte innan Bengt avbröt henne barskt.
"Hörru du!", han svepte whiskyglaset som han höll stadigt i vänsterhanden och sänkte medvetet sitt tonläge två-tre lägen, "tror du inte att jag, som är så pass rutinerad i den här branschen, vet vad som är bäst för dig?".
"Joo, det är förstås sant", svarade hon lite mer säkert.
"Tänk dig löpsedlarna", han drog ut på ordet löpsedlarna och hörde samtidigt en suckning i andra änden, "Skärgåds-Wilma gör comeback!".
"Ja jo, det låter ju som ett steg i rätt riktning för mig", svarade hon lite upphetsad över tanken på röda mattor, champagne och middagar med bland andra Ondskan-killen.
"Men det är förstås, om du inte vill så gör det oss ingenting. Vi har redan klart med Harald Treutiger, Patrick Ekwall och massa fler härliga typer", omvänd psykologi tänkte Bengt och log för sig själv.
"Nej, nej", sa hon lite stressat, "jag är med, skriv upp mig!".


Läs mer om Ebba Hultkvist och hennes comeback här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home