Sunday, December 03, 2006

En drömsk kyss

I natt drömde jag att jag blev en kysst av en vän. Känslan kring drömmen var extremt påtaglig och jag minns fortfarande hela händelseförloppet. Först befann vi oss på en stor galleria och handlade julklappar. Jag kikade på kläder av något slag, hon likaså. Vi var i princip ensamma på hela stället. Plötsligt satt vi i en stor, mörk bil och lyssnade på Heartbeats med Jose González. En kortvuxen man var vår chaufför. Det regnade utanför.

Efter ett tag stannade bilen till; hon skulle kliva av. Det var då det hände. Kyssen. Den var drömsk, men ändå så konkret, "riktig" och fullkomligt normal i sammanhanget.

Läskigt.

Sen vaknade jag. Och tur var väl det.

-------------------------------------------------------
Jag har tidigare skrivit om när Orup var min granne. I dag var det Darins tur. Småtjejerna är alldeles tokiga. Som jag.

Dagens låt: Mojave 3 - Starlight No 1

0 Comments:

Post a Comment

<< Home