Wednesday, December 13, 2006

Kyrkbesök med Leonard Cohen?

I dag hade jag två tentor. Förvisso var de två enkla sådana, men ändå. På lördag har jag en tredje, och nästa torsdag min fjärde. Sen är det jullov. Ett litet tag.

Samtidigt försöker jag fixa praktikplats till våren.

Så, jag borde plugga alternativt prata i telefon i stället för att sitta här och skriva värdelös text som ingen ändå bryr sig om. Men Otis Redding trollbinder mig. (Sittin' On) The Dock Of The Bay, liksom. Låter betydligt skönare. Jag är på. Av? På. Punkt.

Jag ska ju ändå till kyrkan om ett par timmar och drömma mig bort till tonerna av ett tåg klätt i vitt. Jag hoppas innerligt på att få höra samma tolkning av Hallelujah som de framförde förra året.

Då blir jag helt harmonisk för en kort stund.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home