Saturday, January 13, 2007

Simsalabim, försvim(?)

Svt visar Mandomsprovet. Jag däremot dricker sista skvätten av rödvinet Lina hade med sig till tonerna av mästerliga Pink Floyd. Och Six Feet Under konverteras till iPoden.

Chinakäk och nya Bondfilmen (som inte alls var särskilt bra) blev till slut facit för kvällen. Det var schyst. Men - det pratas om nya stormvindar och jag är så trött, så trött på skiten.

Sluta. Blåsa. (Simsalabim, glömde jag.)

Hur som helst.

Jag tittade igenom lite gamla fotoalbum för någon kväll sen. Nostalgi är bara förnamnet, och det är inte bra. Man längtar - oftast - bara tillbaka, vilket leder till en skopa melankoli och sex centiliter Balvenie.

Men jag tar smällen: I morgon bjuder jag på en ovanligt enfaldig, och humoristisk, historia från min och min väns picknick bland de snöiga topparna som utgör bergskedjan Pyrenéerna - en minnesrik dag!

Men nu ska jag göra något jag gjort sen barnsben.

Borsta tänderna.

Gör det du med.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home