Tuesday, August 29, 2006

Take it for a spin!

Det är roligt med listor. Jag gillar listor. Därför har jag nu tänkt införa ett återkommande inslag på min blogg; veckans lista. Veckans lista är vad det låter som att det är – en tematisk, rangordnad lista från veckan som varit. Om jag är lat postar jag bara veckans musik, direkt hämtad från min sida på last.fm. Om jag är kreativ postar jag förutom musiklistan (musiken får jämt hänga med eftersom det fixas på nolltid) även en lista med något annat tema. Det är veckans lista. Föresten, nu när jag tänker på det så borde det heta veckans listor, om det nu är flera. Hmm. Skit samma.

I dag, efter att ha diskuterat film på msn, blev jag sugen att ge mig på de bästa filmerna. Ett omöjligt uppdrag, kan tyckas, och ja, det gick riktigt trögt. Det är ungefär som att rangordna de bästa låtarna i världen. Det går bara inte. Och nu är klockan för mycket för att börja med ett nytt ämne. Fast egentligen är jag bara trött, tror jag. Jag skyller på insparken. Men jag lovar att ha en ny lista, som förmodligen har ett tema som är både enklare och påhittigare än bästa filmer, till nästa vecka.

Veckans musik, slipper ni dock inte.



I morgon är det insparksittning och det kommer att bli precis hur roligt som helst. Vi har en fet sketch på gång och jag har segervittring. Var är romarna? Här är romarna!

Dagens mp3: Antony & The Johnsons – You Are My Sister

God natt, mina barn.

2 Comments:

Blogger Marie said...

jag läser men jag tror dig inte. de bästa filmerna i världen har du ju inte ens sett än...hahahahaa. du kommer ha det roligt som gandalf sen när du insett ditt stora misstag. ;). hälsa darin.

29 August, 2006 08:42  
Blogger Petter said...

hahahah, eller hur... darin hälsar tillbaka. han ser fram emot eran dag på stan! han undrar lite försynt om ni kan gå och äta på mcdonald's efter shoppingrundan - det var så länge sen han fick ett happy meal, tydligen.

29 August, 2006 10:59  

Post a Comment

<< Home