Wednesday, November 15, 2006

Du är naiv

Jag och min vän Lina var hos Synsam och testade synen för ett par dagar sen. Det var intressant. Och en smula roligt. Men samtidigt nästan lite... allvarligt. I och för sig visste vi båda att vi verkligen behövde glasögon, men nu fick man det liksom bekräftat från en glasögonexpert. Men jag gillar det lite ändå. Glasögon kan vara schyst, som en personlig - och fin - accessoar. Det intalar jag mig själv i alla fall.

Det roliga är att jag snabbtestade min syn i dag igen, det var "Hälsans dag" på campus nämligen. Nu var min syn plötsligt relativt okej; den gick alltså från ungefär -1,5 hos Synsam till -0,5 i dag. Och det var större skillnad mellan varje öga än hos Synsam.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det här. Men det känns som att testet på Synsam är pålitligare. Så jag ska nog göra en ordentlig undersökning och få hela processen - att slutligen välja ett par lär ju ta tid - avklarad.

I morgon ska jag göra (häng med nu):

- Presentera min varumärkesanalys inför klassen
- Luncha
- Jobba med grupparbete 1
- Hitta lämpligt intervjuoffer, och även boka tid för intervju (med grupparbete 1)
- Skriva på rapporten med grupparbete 1
- Jobba med grupparbete 2
- Träffa och fika med vän 1 från Västerås (om jag hinner)
- Träffa vän 2 från Västerås
- Käka och kanske se en film med vän 2 från Västerås
- Läsa några kapitel ur Fuck Logic
- Skriva ett blogginlägg (?)

Jag är redan slut. Det blir körigt, men roligt hoppas jag. Trevligt med västeråsbesök!

Kvällens mp3: Youth Group - Forever Young

(Bloggen ser lite konstig ut i internet explorer. Ska försöka fixa det i morgon, om jag hinner, hehe. Annars kan ni börja använda Firefox. Det är bättre.)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home