Monday, October 09, 2006

Jag vet - vi bränner 19 miljoner på enbart skitgrejer

Det var den första tanken jag fick efter att ha läst på supermarket.se att Gekås i Ullared slagit säljrekord. 19 miljoner på en dag. Det är mycket pengar det. 19 miljoner spenderade på bland annat krukor, gardiner, vinterjackor, stereomojänger, porslin, godis - en massa skit, helt enkelt. För det är den bilden jag har av prylarna som säljs på Gekås. Dålig kvalitet och ful design. Egentligen har jag ingen aning, eftersom jag aldrig varit där. Men det känns så otroligt mycket extrem-svenne-banan över hela grejen och då handlar det - per definition - oftast om fula grejer. Nej, jag är inte medlem på elitlistan.

Måste bara berätta om min andra tanke efter att ha läst nyheten om Gekås: Grymma möjligheter för Jönssonligan! Vanheden lär ju vara på. 19 miljoner - det är väl mer än vad de tjänat ihop under hela deras tjyvkarriär. Svenne-banan? Ibland.

1 Comments:

Blogger Marie said...

det märks att du inte är smålänning. vi som är äkta vara måste minst en gång i livet vallfärda till den heliga byggnaden Gekås och gå tre varv i huset med kundvagnen, samt handla så mycket man rimligtvis kan bära med sig. jag har inte gjort min resa än, dock.

12 October, 2006 20:02  

Post a Comment

<< Home