Tuesday, September 19, 2006

Sveriges bästa hund. Och sånt.

Alla bloggar om valet. Därför väljer jag att inte göra det. Förutom att nämna att jag är nöjd med Alliansens seger samt konstaterandet att SD fick drygt 22% av rösterna i Landskronas kommunalval. Heja Skåne! Dags att plocka upp spaden och börja gräva, kanske?

Svensk indie är på tapeten i England. Det gillar vi. Att klubbar startar kvällar med fokus på svenska band är ju trevligt. Swedish band night Tack!Tack!Tack! – sug på den ni. Lite extra roligt att dels mitt personliga favoritband, The Radio Dept., intervjuas i Guardians artikel, men även att Jönköpingssekten I’m From Barcelona figurerar. Och Labrador är verkligen en fantastisk kulturkälla; Legends, Sambassadeur, Acid House Kings och ovannämnda radioavdelningen. För att bara nämna några.

Och när jag ändå pratar musik; förra veckans lista:

Det blev ett kort inlägg i dag, men jag är verkligen jättejättetrött. Kursslutspurt och en ilsken inDesign-uppgift tär på kropp och själ.

Kvällens mp3: Sigur Rós – Saeglopur

HEJ DÅ.

1 Comments:

Blogger Marie said...

jag kan passa på att gräva lita av skåne nu i helgen, den landsändan gör ändå ingen nytta;).
men hey, nu är ju både indesign-uppg. och grupparbete klart för den här gången, njut =). bästa sätt att fira: sömn!

20 September, 2006 16:03  

Post a Comment

<< Home