Sunday, November 19, 2006

Ljusglimtar i novemberskiten

Varje söndag kl. 18.30 sänder svt1 repriser av Skärgårdsdoktorn. Och det är ju bra. Bättre rogivande medel finns knappt. Det kan jag och min vän Lina garantera. Vi plöjde igenom hela serien förra hösten. Det hjälpte. Så där har ni ett hett tips. Annars funkar onsdagkvällar också bra. Bondahumor på tv4 (som jag tidigare skrivit om här).

Ett annat tips är att lyssna på fin musik. Som Sufjan Stevens. Missade honom tyvärr när han spelade i Stockholm nyligen (tack Jönköping, tack studentekonomi). Men Jonas var där, och det hade tydligen varit grymt bra. Här kan du ladda hem en relativt ny spelning med ungefär samma setlist som han körde i Stockholm. Som tröst om också du missade honom. (Han har för övrigt spelat på Bongo Bar här i Jönköping. Sjukt. Men sen var det också fem år sen ungefär.)

När jag köpte fetaost i dag var det lite utav en chansning - jag kände inte igen märket. Men den var riktigt god, och hade ett schyst pris. När jag har tid och ork ska jag göra ett fetaost-test och publicera här. Då slipper jag, och även ni, chansa nästa gång.

Kvällens låt: Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home