Monday, December 18, 2006

Lista: Saker jag ogillar och gillar

Jag gillar listor. De gör mig liksom tillfreds. Och ibland behöver man bli tillfreds. Som nu.

Här är en lista på saker jag direkt ogillar:

– Kamouflagetextiler
– Fantasy (filmer och böcker)
– Jack&Jones
– Shirley Clamp
– Dunvästar
– Sushi
– Gå på toaletten under ett badhusbesök
– MSN-eftertexter
– Verbet "parta"

Och här saker jag gillar:

- Doften av fräsande gul lök i stekpannan
- Lypsyl
- Listor
- Ljud
- Bokstaven "L"
- Verbet "flanera"
- Och "spatsera"
- Vemod (i lagom mängd)
- Fetaost
- Tolka Ted Gärdestad-låtar – i duschen
- Pianointrot till Sigur Rós låt Viðrar vel til loftárása


Så. Nio saker ogillar jag, och elva gillar jag. Fint. Det omvända hade varit lite tokigt.

Jag är tillfreds.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home