Saturday, December 16, 2006

Ut med Vickan, in med Skurt!

Det luktar glögg i min lägenhet.

Mitt i all tentapanik kom Lina över för att harmoniskt försvinna in i en Skärgårdsdoktorntripp. Ett sommaravsnitt kanske inte rimmar så fint med julvarmdricka och pepparkakor, men bra för själen är det allt. Skärgårdsmiljöerna och den där pianoslingan - behöver jag säga så mycket mer?

Om sju timmar ska jag upp. Om nio skriver jag tenta. Om elva handlar jag mat. Om tolv sover jag.

Såg förresten att Jymden-Christer deltagit i sen egen talkshow. Typ. Och att Vickan var där. Ähum. Jättetrist ju. Jag skiter fullständigt i vad hon tycker om jymdresan. Däremot hade en karaktär som Skurt livat upp stämningen avsevärt.

Titta bara på bilden nedan; valet känns rätt självklart.


Skurt: Heej Chrillan! Hur känns det att vara så jättejättelångt bort från sin säng där hemma i amerikat?
Christer: Hallå Skurt. Jo, det är kanske lite trist men det är också roligt här uppe, förstår du.
Skurt: Ahaaa, ja du behöver inte vara orolig över att jag ska tappa mikrofonen i något viktigt som jag råkade göra när jag besökte ett pappersbruk för många år sen. Du kan vara lugna där uppe.
Christer: Hahaha, ja det är sant du, hahaha, host host, ähähhhäääööö...
Thomas Reiter (jymdkollega): Hey Christer! Are you okay? Nein?
Christer: ...
Thomas: Oh. My. God. I think he's choking big time. Help! Someone?! Should I do the Heimlich? NASA!!!!
Skurt: Okej... Ha det fint nu Christer! Hälsa rymden från mig! Tjarå.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home