Wednesday, January 24, 2007

Alla goda ting är tre.

Det var länge sen jag skrev en lista här på bloggen. Så här kommer en rykande färsk kortis.

Tre saker jag skulle vilja behärska på elitnivå:

Pingis.
Jag vet inte exakt vad, men nånting speciellt är det med pingis. Sporten känns intelligent, men samtidigt sexig. Och vem vill inte vara det? Som schack med ögonbindel och cigarrer, typ. Intelligent. Och sexigt.

Matlagning.
Smaka på den här repliken: "Jag kom nyligen tvåa i kock-VM". Ehum, kanske inte riktigt så. "Jag kom nyligen tvåa i VM i matlagning" funkar nog bättre. Inget missförstånd. Det finns mycket pengar att tjäna också; böcker, dvd-filmer, skivor, tv-program, t-tröjor. Vilken guldgruva, det tar liksom aldrig slut.

Trolla
Vem vill inte vara Joe Labero? Precis, alla vill (och ändå bortser jag då från hårsvallet). Det är ju något alldeles extra med riktiga magiker, som Joe. Jag blir alltid lika barnsligt fascinerad av dem och deras grymma tricks. Hur gör dem? Jag vill förstå. Jag vill kunna. Simsalabim. Jag är en barnunge.


Se så smärtfritt det gick.

Listor är bra.

Och sömn. God natt.

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

och när blev pingis sexigt??? Asså du får för dig så mycket...

25 January, 2007 13:58  
Anonymous Anonymous said...

hahaha! det gäller att våga visa sina åsikter henrik. jag vet att du känner likadant - våga!

25 January, 2007 15:18  
Blogger AvR said...

Kommer aldrig att visa nå´t.... ALDRIG!

29 January, 2007 16:27  

Post a Comment

<< Home