Monday, January 22, 2007

Snoozesjukan

Jag har åkt på snoozesjukan. Symptomen är omotiverat långa samt upprepade snoozenyttjanden. Jag söker fortfarande - hittils utan minsta framgång - efter antidotet.

Det är ju duktigt onödigt att sova bort 20 extraminuter varje morgon. Det blir 140 minuter per vecka, och en himla massa per år. Minuter som bara slängs direkt i papperskorgen utan att passera gå.

I teorin borde det kunna åtgärdas om jag lägger mig 20 minuter tidigare varje kväll. Men det ser mörkt ut på den fronten. Vi får se.

Nu ska jag fika bort ännu ett par timmar av mitt liv.

Labels:

2 Comments:

Blogger .gustav said...

"It takes your life away" eller "If you snooze you lose"...

//Non Snoozing Generation

22 January, 2007 18:05  
Anonymous Anonymous said...

Det där ska jag tänka på imorron när jag sträcker mig efter min (mycket cancerframkallande) mobilväckarklocka för tredje gången... Jag tackar!

/Lina

22 January, 2007 23:26  

Post a Comment

<< Home