Tuesday, January 23, 2007

Mästaren och Monika.

Som barn var jag en fena på att vinna priser i radio. Biobiljetter, filmer, skivor – jag tog hem det mesta. Det var nästan som att vår hemtelefonlinje ingick i en mystisk överenskommelse med P4 Västmanland (radiostationen). Varje gång det var dags för tävling satt jag redo med telefonen i högsta hugg. Och varje gång kom jag fram till Monika - programledaren.

Men det var för mer än tio år sen. Och tråkigt nog har jag ända sen dess varit inne i en svacka.

Till slut tröttnade jag.

Nu vinner jag ingenting. Jag försöker inte ens längre, det är liksom ingen idé. Men däremot händer det då och då att jag i minnet letar fram de där telefonsamtalen från guldåldern. Leendet tittar fram.

Jag saknar helt enkelt den där spöklika överenskommelsen.

Jag saknar Monika.

Och priserna – så klart.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home