Wednesday, January 03, 2007

Cut the bullshit

Jag bestämde mig för att göra något roligt och urflippat. Lite galenskap en helt vanlig onsdageftermiddag skadar inte.

"Sms är ju roligt", tänkte jag och spann vidare.

De tre magiska orden. Jag. Älskar. Dig.

Farligt. Och galet.

Alltså. "Jag älskar dig. Mer och mer. Kan vi ses?" i ett sms till en slumpvald person från min telefonbok.

Fucking urflippat.

Men först: Ringer upp en vän. "Säg ett nummer, det första du tänker på", säger jag. "Sex". Jasså, okej, sex steg från toppen, och sen skicka.

Ett.
Två.
Tre.
Fyra.
Fem.
Sex.
(Här hinner jag snabbt tänka "oh noo, inte hon", innan min tumme tar mig till nästa steg.)
Skicka.
Skickar meddelande.
...
Smack.

Jag sätter mig ner och väntar. Funderar på hur personen, som jag inte sett sen i somras, kommer att reagera. Det värsta skulle vara om hon svarade jakande. Och snabbt.

Men ingenting händer. Inget samtal. Inget sms. Inget mms (med hjärtan, nallebjörnar och kyssar). Ingenting.

Jag väntar fortfarande.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Fortfarande inget svar?
Spännande det här.

05 January, 2007 16:16  
Anonymous Anonymous said...

nej, fortfarande inget livstecken.
ja, nå ofantligt spännande.

05 January, 2007 16:39  

Post a Comment

<< Home