Thursday, February 08, 2007

Filmlistan.

Mitt filmår 2005 var extremt fattigt; antalet riktigt bra filmer (med betyget minst 4 helikoptrar av 5) var lika svårfunna som farfars kantarellställen. Inte för att jag letade så mycket. Men ändå.

I år ska det hur som helst bli ändring på den saken. Jag har redan fixat en "måste se"-lista. Det uppskattas av dels min filmälskande hälft, och dels min listälskande hälft.

Det blir inte många halvor kvar. Synd. Jag som har så mycket kvar att ge.

Här är ett par av filmerna (skrik till om jag är ute och cyklar):

Darling - Johan Kling
De andras liv - Florian Henckel von Donnersmarck
The Queen - Stephen Frears
Pans Labyrint - Guillermo del Toro
The Last King of Scotland - Kevin Macdonald

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Darling ska du absolut se! :-)

http://www.rolfner.se/index.php?blog=2&title=darling_vilken_tontraff&more=1&c=1&tb=1&pb=1

11 February, 2007 00:34  

Post a Comment

<< Home