Saturday, February 17, 2007

Svinn, försvinn!

Det finns vissa matprodukter i mitt kylskåp som inte borde vara där. Produkter jag gillar, absolut, men som ändå aldrig får den uppmärksamhet de förtjänar. Jag pratar om oliver. Jag pratar om sill (främst senapssill). Och jag pratar om drottningsylt.

Bland annat.

Dag in och dag ut står de där på sin plats. Redo att förbrukas – för min skull. Till slut är det för sent, och jag får stå mitt kast. Oliverna har fått märklig konsistens, sillen luktar allt annat än vad sill ska lukta och sylten är som den är – tveksam.

Dålig stil, kan tyckas.

Och jag håller med.

Ibland känns det som att jag har större svinn än ICA-butiken jag tidigare jobbade i.

Dagens låt: Ride - Sennen

Labels:

1 Comments:

Blogger Robin H said...

Känner igen det där! Alla delikatesser som gått till spillo i kylskåpet... Stackars Senapssillen.

17 February, 2007 13:53  

Post a Comment

<< Home