Saturday, March 10, 2007

Old school.

Jag hjälper mina föräldrar med att slänga skit som inte kvalificerar sig till nya lägenheten. Ni anar inte hur mycket dynga det får plats i en villa. Det tar aldrig slut. Och då har jag bara varit här en ynka helg av alla tusen flytthelger.

Men det har sina ljusglimtar med. Att flytta ett helt liv, alltså (man har ju trots allt växt upp i den här kåken).

Man hittar så mycket intressant. Som alla "så här installerar du ditt Internet på mindre än 15 minuter!"-manualer från 94-95. Kartorna över täckningskvaliteten för din "ficktelefon" är inte heller dumma. 90-talet var bananas.

Men den här lappen är ändå dagens favorit (jag citerar ordagrant, och notera att det kursiva är mina noteringar för att förtydliga för er):

"Klubben heter:
Tuffa Tjejer (som är överstruket).Vi Som Vet (med röd penna)
Förkortning TT (som är överstruket).VSV (med röd penna)
Chef: Emelie (som är överstruket).Petter (med röd penna)
Sekriterare: Sandra. Emelie (med röd penna)
Vad man gör i våran klubb: Brev växlar, När vi ser varandra byter vi Max och Sissi, Ta reda på vad Pernilla och Johannas klubb heter, Ge pengar till någon som behöver det.
Smeknamn: EMELIE = EMMY
SANDRA = SANNY
PETTER = PETTA (med röd penna)"

Ja, det vi ser här är de första små stegen till mitt bittra kvinnoförakt. Jag tog över klubben och gjorde den till min. Bort med tjejer, och in med en kille. Det brukar lösa det mesta...

Min favoritrad från lappen: "Ge pengar till någon som behöver det."

Kvinnohatare och Robin Hood-hjälte.

Tough shit.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home