Tuesday, February 20, 2007

Jag är inte arg, bara irriterad. Så tro inget annat. Snälla.

I dag fick jag skjuts hem från skolan. En full Magnus kom och hämtade upp mig och Lina - i Jönköpings pimpade Melodifestivalbil.

Vi tar det igen.

I Jönköpings pimpade Melodifestivalbil.

Ja, du läste rätt.

Jag har åkt i hin håles bil. Typ. Och då syftar jag - självfallet - inte på Magnus (eller Jönköping som stad), utan det nationella spektakel som går under namnet Melodifestivalen.

Vad har hänt med den här musiktävlingen egentligen? Förr handlade det om en kväll som var jätteintressant och omänskligt spännande (nåja). Nu är det i stället tjugoåtta deltävlingar, sju semifinaler och tre finaler som vi måste genomlida innan vi vet vem vinnaren är. Är det så konstigt att kvaliteten är brutalt låg?

Tvi vale.

Ja, jag vet att det handlar om sanslösa pengar och att sponsorerna och städerna gnuggar händerna för fullt. Men tänk på oss tittare för tusan.

Det kanske bara är jag som är kinkig?

Och alla dessa telefonsamtal. Det krävs typ sju samtal om man vill ringa och rösta på sin idol - under samma kväll! Sen måste man upprepa proceduren om artisten går vidare till nästa delmoment.

Jävlar i min lilla låda vad jag pissar på det där arrangemanget. Det var bättre förr, som man säger.

Det enda positiva med Melodifestivalen 2007 är programledaren. Jag gillar Luuuken.

Men nu var det inte hela tävlingen som det här blogginlägget skulle handla om.

Bara bilen. Och den är ju rolig. Titta bara:

(Som vanligt är det inte den inklippta tjejen på bilden som skrivit inlägget.)

5 Comments:

Blogger Marie said...

äh, var inte så hård mot bilen ;). Du slapp det bästa, att folk tittar lustigt på mig (som ständigt kör runt i skapelsen just nu) och tänker tanken jaha-nu-har-de-betalat-nån-blondin-för -att-köra-omkring-i-den-där. jag lovar. plus att man måste köra jäkligt bra och noga och försktigt och hänsynsfullt -varumärkestänk och allt det där.

20 February, 2007 20:41  
Blogger Petter said...

hahaha.

säg det till magnus (varumärkestänket) :)

20 February, 2007 21:55  
Anonymous Anonymous said...

Men hallå den har GLASTAK! Förstår du G-L-A-S-T-A-K! Man kan titta på stjärnorna samtidigt som man lyssnar på åka-bil-under-natten-musiken. Man kan uppleva regnet när det smattrar i höstrusket (nästan som att åka i en biltvätt?) och åka runt i en snöklädd grotta när det snöar. Det här tar bilåkandet till helt nya nivåer... Fördelarna överväger nackdelarna när det gäller användandet av pimpade Skodan. Så är det.

/Lina (hon på bilden)

21 February, 2007 22:57  
Anonymous Anonymous said...

glastakbil är ju bara ett kvasisubstitut för en cabriolet. där snackar vi nattmusik till stjärnorna - alla stjärnorna. jag ska bjuda dig på en åktur i sommar så att du inser den sanna skillnaden mellan tak och takfritt.

21 February, 2007 23:24  
Anonymous Anonymous said...

ja tack.

men.

vi bor i sverige och här är ett glastak att föradra. cabrioleten kan inte bjuda på snökojor och regnmys. dessutom drunknar musiken i vinden och ljuden, och det vill man inte.

cabriolet är dock att föredra i vissa sammanhang. inget snack om saken.

22 February, 2007 10:19  

Post a Comment

<< Home