Saturday, February 17, 2007

Kaffe med mjölk.

Ibland är jag något av en excentriker. Som att jag för tillfället försöker lära mig dricka kaffe med mjölk. Det brukar väl oftast vara tvärtom? Hur som helst går det förvånansvärt smidigt och det är faktiskt lite underligt eftersom kaffe med mjölk alltid hittats på min topp-tio lista över bajsäckliga smaker.

Det är inte kaffet i sig; bönornas lukt och smak är en sann fullträff.

Det är inte mjölken i sig; när jag var liten drack jag otaliga mängder av drycken. Nu har det trappats ner, men ett kallt glas mjölk sitter aldrig fel. Aldrig.

Det är kombinationen som jag aldrig förstått mig på. Eller klarat av.

Så varför försöker jag tämja denna bestämda åsikt?
Ett: Jag vill kunna beställa en latte då och då. Och dricka upp den. Det är så trist att jämt köra på traditionellt svart kaffe (alternativt espresso).
Två: Kaffe med mjölk är mildare för magen, vilket ger möjligheten till fler koppar per dag. Tummen upp!

Det har ungefär gått en vecka sen starten. Snart är det dags för mitt elddop; dricka upp en hel latte.

Labels:

1 Comments:

Blogger Robin H said...

Hoppas det går bra för dig! :)

17 February, 2007 13:51  

Post a Comment

<< Home