Sunday, March 18, 2007

Ágætis byrjun.

Hos Ett liv i exil blev jag påmind om fyrans inköpta underhållningssatsning Tack gode Gud. För knappt en månad sedan föreläste två nissar från ovannämnda tv-kanal för min klass. Då hörde jag för första gången talas om Tack gode Gud. Och direkt förstod vi – jag och mina klasskompisar – att det här kan bli lyckat. Riktigt lyckat.

Jag har förvisso tidigare haft förväntningar på komedisatsningar hos fyran som knappast infriats, men det här konceptet har en grund som lovar bättre. Programmet kommer med alla sannolikhet att sopa banan med Hjälp! - oddsen är låga därför att vi redan på förväg har koll på idén med showen, och redan där är Tack gode Gud ikapp och förbi Hjälp!.

Listan på deltagare är inte fy skam. Jag ser särskilt fram emot Magnus Betnér, Johan Glans, Eva Röse och Gustaf Hammarsten.

Tack gode Gud kommer inte att vara revolutionerande på något vis. Men det kommer att bjuda på ett och annat skratt. Det är jag övertygad om.

Och det räcker gott och väl i dessa tider då idiotiska humorsatsningar som Playa del Sol (och till viss del Hjälp!) florerar fritt i svenska hem.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hejsan!
Hittade dig via Bloggportalen.se och såg att du pluggar reklam & kommunikation. Jag funderar på att plugga något sånt uppe i Jkpg, bor 7 mil därifrån. Är utbildningen intressant? Vad tänker du jobba som när du är färdigutbildad?

18 March, 2007 14:37  
Anonymous Anonymous said...

min utbildning heter medie- och kommunikation (inriktning pr). är inne på mitt andra år, och hittills har det varit helt okej. vissa kurser är mer intressanta än andra. som helhet ger utbildningen en bra grund att stå på, skulle jag tro.

vad jag tänker jobba med sen? väldigt bra fråga du. varje dag upptäcker jag nya sysslor inom området som jag gärna provar på. så jag har ingen aning. just nu praktiserar jag (ett stort plus med utbildningen!) på en reklambyrå - det trivs jag med!

men som sagt, vad jag kommer jobba med vet jag inte riktigt. och jag vill inte låsa mig för mycket heller - än. förmodligen kommer jag att prova på lite allt möjligt.

18 March, 2007 22:28  

Post a Comment

<< Home