Wednesday, October 05, 2005

Livet är en fest (?)

Okej, det var inte oväntat. Alla visste, jag visste, men det känns ändå rätt surt nu när det är fakta. VSK åker ur Superettan och får därmed slåss mot andra lokala lag som VIK m.fl. Jippie. Men jag är inte ett dugg förvånad. Om man som styrelse byter tränare varannan månad och därtill gör den ena idiotiska grejen efter den andra hör man hemma i gärsgårdserien. Sen att jag själv lade skorna på hyllan för x antal år sen har nog en hel del med degraderingen att göra. Allvarligt.

Men nej, jag är inte bitter. Inte bitter alls.

Jag var faktiskt och såg Dolorean samt Damien Jurado igår kväll. Det var verkligen fint. Dolorean överraskade och visade sig vara väldans goa. Jurado var även han väldigt rolig att se. Bäst under hans konsert var nog småsvängiga Honey Baby och den avslutande, alltid lika fantastiska, Ohio. Trist för er som missa denna fina kväll på Bongo. Hade hoppats att några bilder skulle cirkulera på nätet vid det här laget, men det verkar segt med det. Återkommer givetvis med den biten om det blir tillfälle för det.

Idag fyller min goda vän Jonas 23 fantastiska år - ett stort GRATTIS! Och det bästa av allt är att jag kan vara med på födelsedagsfesten på lördag kväll (i Västerås). Kommer bli precis hur roligt som helst.

Har förövrigt pluggat en hel del idag. Kommer bli mer av den grejen även i morgon. Visst är jag duktig? Hann även med att smaka av Mackmakeriets skagenbaguett - mucho bien!

Just ja, råkade kläcka ur mig en liten grej om The Radio Dept. vs. Kent, men jag sparar på det klassiska uttalandet ett tag. Det kommer släppas här på bloggen när jag känner mig mogen för det.

Nu ska jag fixa en skiva åt en klasskompis och sen... sova? Tja, varför inte. God natt.

Nattens låt: Sigur Rós - Svefn-G-Englar.

1 Comments:

Blogger Thomas Eller said...

Lider med dig Petter, men precis som din blogg heter så kommer solen skina igen.
Ha de gött

Thomaa

05 October, 2005 09:01  

Post a Comment

<< Home